Vrijdag, couscousdag - Reisverslag uit Rabat, Marokko van huiszwaluw - WaarBenJij.nu Vrijdag, couscousdag - Reisverslag uit Rabat, Marokko van huiszwaluw - WaarBenJij.nu

Vrijdag, couscousdag

Door: Webmaster

15 Februari 2007 | Marokko, Rabat

Donderdagmorgen werd de (vracht)wagen volgeladen, vol met potten en pannen, gasvuur, borden, theepot, dekens, groenten en fruit, slaapzakken en tapijten, rugzakken, stoelen en jonge meisjes ...
Het leek wel op een volksverhuizing. De piste door de Hoge Atlas was nog in aanleg; af en toe vlogen we van onze stoelen en klonk er gegil van Fien, die dacht dat haar laatste uur geslagen was. Carmen vreest dat ze niet meer weg mag als haar papa de verhalen hoort. Moustafa en Rachid zorgden voor de animatie onderweg en we zongen veel en we hadden veel plezier! De laatste 7 kilometers werden door de liefhebbers van bergwandelingen te voet afgelegd. Het was een mooie tocht met afwisselende landschappen en een onverwachte zwempartij met al onze kleren aan. Onze riad (met zwembad!)was prachtig gelegen aan de rand van het pittoreske bergdorpje Afensou, waar de tijd is blijven stilstaan. Na de uitgebreide siësta aan de rand van de pool met badeend, trokken we op verkenning tot aan de kasbah. Jessica slaagde met glans in haar rijexamen op de "taxi berbère".
's Avonds hadden we geen zin in harira en we besloten zelf tomatensoep te maken. Lekkerrr!!
De dag werd afgesloten met Vlaamse en Marokkaanse life muziek bij het kampvuur.
Vanmorgen nog een lange tocht gemaakt naar een dorpje 8 km verderop, tajine gegeten en thee gedronken (hoe kan het anders?) en terug gemarcheerd. Hlimou was heel ongerust vanwege de hitte en de afstand en kwam ons zoeken met het busje, maar hij heeft ons niet gevonden. Na het middageten nog wat genoten van het heerlijke vakantiegevoel.
En dus zit het er bijna op ... het afscheid zal zwaar zijn en het weerzien uitbundig!

PS. Vluchtnummer: JAF 6228, vermoedelijk uur van aankomst: zondagmorgen 02h05.

Heel veel liefs van ons allemaal en tot heel binnenkort!!!
Foto's volgen later vanavond.

• 16 Februari 2007 - 21:37

Erkina:

Hey, srr van de nu pas reactie maar er is een spreekwoord van beter laat dan nooit he! Fien voor jou ook beter laat dan nooit gelukkige verjaardag he meid! Heb al gehoord en gezien dat jullie daar een tijd van jullie leve aant beleve zijn dus doe zo nog verder he die laatste daagjes. Tot binnenkort he!
    grtz Erkina

• 16 Februari 2007 - 21:49

Bonsoir:

de aple valt niet ver van de boom

• 16 Februari 2007 - 22:12

Emmi:

Hallo iedereen en mama

Jullie laatste nacht in Marokko. Bekijk alles nog maar eens goed en neem het op in jullie gedachten zodat het een prachtige herinnering wordt en blijft, die jullie nog lang zullen kunnen navertellen.

Geniet van de laatste uurtjes en ik zie jullie op de luchthaven.

Tot zondag, vroeg in de morgen.
    Emmi

• 17 Februari 2007 - 10:16

Jan:

Mooi. Die bergtocht had ik ook wel eens willen doen. Tot straks.
    Jan

• 17 Februari 2007 - 11:53

Ankie:

Geniet van jullie laatste dagje Marokko en van een iets minder warme vakantie volgende week!
    Groetjes

• 17 Februari 2007 - 12:52

Rachid:

het goedendag d.w.z doet plezier van een klein beeld dat aan het leven aan de berg met de groepen van bouworde wordt gegeven, is de wandeling is prima dank je wel heeft alle wereld.

• 17 Februari 2007 - 15:08

Rachid:

bedankt voor uw bezoek ben ik het wenselijk acht dat voor bijgegaan moment mooi aan taroudannt wil.bouwortde geven een mooi beeld of belgie.door het wenselijk te acht en dat de plaats bezoekt geeft enn mooi beeld dank duizend keer duizend bloemen in duizend kleuren.
    alstublieft

• 22 Februari 2007 - 16:36

Jessie:

Mooi initiatief!! De belgische scholen zouden dit meer moeten doen. Jullie zullen dit allicht niet snel vergeten.

Groetjes van een belgisch meisje in marokko

taromit.waarbenjij.nu