"De tijd kruipt hier rap voorbij ... " - Reisverslag uit Rabat, Marokko van huiszwaluw - WaarBenJij.nu "De tijd kruipt hier rap voorbij ... " - Reisverslag uit Rabat, Marokko van huiszwaluw - WaarBenJij.nu

"De tijd kruipt hier rap voorbij ... "

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

06 Februari 2007 | Marokko, Rabat

Het was deze morgen iets moeilijker om onze zetel uit te komen en we moeten er echt niet vroeg uit ... Dat komt van al dat (water)pijpen, zegt Ria.
Na het ontbijt kropen we weer in ons busje en reden we naar Ait-Aaiza, waar we onze schilderwerken verder konden zetten. Met al die positieve reacties in ons achterhoofd hadden we heel wat verse inspiratie.Vandaag zijn de scholen weer begonnen en de kindjes waren vol bewondering voor onze artistieke uitspattingen. Na de verplichte theepauze om 11 uur, met pannenkoeken en andere koekjes, hebben we nog doorgewerkt tot 14h. Het was vandaag wel bloedheet tegen die muur in de volle zon. Talissa kreeg een Marokkaans kapje, want ze is haar pet vergeten. Ria en Caroline zijn gisterenavond nog naar de plaatselijke boetiek geweest om een schildersoutfit te gaan kopen (zie foto's)en dat was echt nodig!
Na de tajine gingen we met onze "mama's" naar de souk voor babouches, buikdanssjaaltjes, een theepot en bijhorende glaasjes en andere souvenirs. We zijn al echt heel bedreven in het afdingen, vooral Talissa. Op de terugweg zijn we hopeloos verloren gelopen en zijn we met de lokale taxi (de paardenkoets)naar huis gebracht. We hebben zin in pizza, smartiekoekjes, kinderbueno, chips, macdonalds en ... maar we gaan nog niet naar huis!!!
Dikke kus aan Nick, Peter, Laurent, Yannick, Laurenz, Dirk, Jan en onze mama's en papa's, Emmi, Joris, Eva, Lore en Ruben en aan alle lezers van dit dagboek.

  • 07 Februari 2007 - 19:30

    Lincy:

    Het is hier heel leuk.De familie is zéér vriendelijk.Mis mijne peter wel,...
    mevrouw van Meeuwen zal zeker je baboesche niet vergeten :) ik heb ter al mooie op het oog.
    groetjes vanuit Marokko

  • 07 Februari 2007 - 19:50

    De Directeur:

    Hi dames

    Jullie boffen maar even, want.... hier in 'Belgenland'is het gewoonweg rotweer! Sneeuw, mist...en andere nattigheden die ons doen snakken naar de echte 'lente'.
    Morgen zal het serieus vriezen, zegt 'leugenaar' De Boosere (wedden dat hij nu niet liegt). Jullie waren amper weg en de winter kwam er eindelijk aan. Toeval?
    Ik zal seffens nog tweehonderd foto's bijkopen...zoadt we van nog massa's zonnige foto's kunnen genieten, OK?
    Tot van't weekend dan maar. Ik contacteer jullie nog wel om ergens af te spreken? A propos... nog geen 'toerista accidenten'? en 'Ria hoe smaakt de plaatselijke wijn' (al dan niet zongedroogd...), hoe is't met ons AIDA en wat is dat hele gedoe met al dat 'waterpijpen voor dames'(sic)?

    Dikke kusjes voor jullie allen.

  • 07 Februari 2007 - 19:53

    Benny Madalijns:

    Nagekomen bericht: Hi Carmen, mis je het brood van de bakker van Molenstede nog niet?
    Veel liefs van Gertjan en Brigitte. Ik za

  • 07 Februari 2007 - 19:55

    Benny:

    Zin afmaken: ik zal het http adres doorsturen naar 'TonTon Didier & de kliek in Frankrijk' dan kunnen zij jullie avonturen in Marokko ook volgen
    Grosses bisses...

  • 07 Februari 2007 - 19:57

    Mama Ria:

    Emmi, ga eens langs bij oma en opa en toon hen deze site, zodat ze mijn moooie foto"s kunnen bewonderen. En van dat pijpen krijg je een slechte smaak in de mond ... vele knuffels van mama

  • 07 Februari 2007 - 20:06

    Odra:

    Het ziet er "grellig" plezant uit!

  • 07 Februari 2007 - 20:09

    Carmen:

    Pieter hoe zou ik u nu kunnen vergeten. Mijn aller liefste neefje :d. Tante mady doe jij de groeten aan bompa en jeaninne?

  • 07 Februari 2007 - 20:13

    Voor Murat:

    Voor u reactie gaat ge zwaar moeten boeten. Ik werk hard buiten beeld en dat zullen de leerlingen bevestigen. Ik mag dan voor de rest van het schooljaar geen "te laat" stempel meer geven. Groetjes Ria

  • 07 Februari 2007 - 20:32

    Emmi:

    Zo te zien heeft mijn mama veel plezier. Het valt mij toch op dat ze al een paar keer goed op de foto staat. Maar ik denk dat iedereen zich ginder wel goed in zijn vel voelt.

    (Aan mama) zal langs gaan bij oma en opa, moet de rodekool toch gaan halen (morgen, donderdag). Maar als oma niet oppast zijn we hier allemaal bijgekomen. Van de wortelstomp kunnen we nog een dag eten, er is rodekool en voor volgende week wil ze ook nog wel iets maken. Dus we komen hier echt niets tekort.
    Zoals je weet, ben gaan winkelen maar heb mij alweer ingehouden omdat jij er niet bij was. (Heb botten gezien en een rok, dus als je terug bent ga ik je toch eens dag moeten reserveren hoor.)

    (Aan iedereen) Ik hoop dat jullie mijn kleine boodschappen aan mijn mama niet erg vinden. Gsm kost geld en ik ben maar een arme student. Maar zo weet mama ten minste dat hier alles goed gaat en kan ze zich volledig op jullie concentreren.

    Ik vind het leuke muurschilderingen, knap gedaan een dikke proficiat daarvoor, ik zou zo goed niet kunnen tekenen.

    Aan iedereen nog een leuke tijd vele groeten en mama een dikke knuffel!

    Saluutjes en tot het volgende berichtje.

  • 07 Februari 2007 - 22:11

    Jan:

    Net gedaan met poetsen. Krijg morgen misschien een Indiër op bezoek, en als ik het zo had laten liggen zou hij zich hier nog gaan thuisvoelen...
    Blijf jullie succesverhaal met spanning volgen. Is dat nu echt zo leuk als het eruitziet??? Ik kan de weerverhalen over België maar bevestigen. Vanmorgen over de brug in Beerse gefietst, terwijl er 1 cm ijs op lag. Het kraakte zelfs niet...

  • 07 Februari 2007 - 22:25

    Eline & Annelies:

    Bonjour... Eline en Annelies hier vanuit taroudant!!!!!Het valt hier reuze mee!!!!!Een lekker weertje en we zien al mooi bruin!!!!We missen iedereen heel fel vooral onze mama's(Carla & Brigitte)ahja en Annelies hare lover ook eh ;-)!!!!Als we terug in België zijn dan gaan ons mama's wel degelijk veeeeeeeeel bik moetn maken.....zet de stoemp al mor oep :-D!!!!We zijn er is mee weg want de thee wacht (de hele dag door)waar we al vies aan verslaafd zijn!!!!!Tgaat afkicke worden als we terug zijn hahahahahaha!!!!!!!!

    ps:life is good!!!!!!zoals den halimoe het zou zeggen!!!!!

    Dikke zoen en zonnige groetjes vanuite taroudant van de mooi gebruinde mokkeltjes Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 Februari 2007 - 22:25

    Rudy Gybels:

    hoi, veel plezier daar in Marokko.
    Waar is de tijd gebleven dat ik in KTA 2 naar school ging, ondertussen héél lang geleden.

    Vriendelijke groet
    Rudy www.rudygybels.be

  • 07 Februari 2007 - 22:44

    Rudi:

    Emmi,
    Nu dat mama niet thuis is, zou ik die rok en die botten toch maar gaan kopen en laat oma maar purré met rode kool maken en doe er van mij maar een dikke worst bij!
    Smakelijk

  • 08 Februari 2007 - 06:35

    Nadine - Mama Nick:

    Wat een prachtige foto's en wat een creatieve kunstenaars zijn jullie - echt mooi die muurschilderingen. Talissa, maak eens een foto van de hele kikker, want ik zie er altijd maar een stukje van. En blijven afbieden he. En zoals Elien al reageerde, die foto met dat kindje is echt ontroerend. Knuf voor allen - Mama Nick

  • 08 Februari 2007 - 08:41

    Murat:

    Ik ben jaloers op jullie...

    Groetjes Murat

  • 08 Februari 2007 - 10:28

    Eva, Dennis :

    dag moeke en meisjes, als ik naar de foto's kijk zou ik direct naar daar willen komen, het ziet er super leuk uit! als er een volgende keer komt ga ik zeker mee!! hier ligt een dik pak sneeuw. doe de weesjes de groetjes van mij en de mooie meisjes van op de foto's de groetjes van senne. :) amuseer jullie daar nog. en moeke, breng leuke dingetjes mee he. groetjes uit stille hasselt van eva, dennes, senne en pieter.
    dikke kus

  • 08 Februari 2007 - 10:45

    Marina:

    ik denk dat jullie gewoon nietmeer terug naar huis gaan komen! 't ziet er veel veel te neig uit !!! ik 'reserveer' jullie nu al om de muren van lokaal 005 bij ons in het KTA2 te komen beschilderen; want dat is ook dringend nodig !
    daag en nog veel succes met al jullie ondernemingen.

  • 08 Februari 2007 - 11:12

    Eric:

    Prachtig, zoals jullie daar allemaal (ook Ria, ja, ja) staan te schilderen (letterlijk nutuurlijk). Er sluimert in 6STW en de lieftallige begeleidsters nog heel wat ander talent! Dat je daar voor naar Marokko moest uitvliegen...
    Vergeet vooral niet af en toe de boog wat te ontspannen!!
    Groetjes
    Eric

  • 08 Februari 2007 - 11:31

    Eric:

    was aan wat poëzie begonnen. Ik zou nog wat meer over de omgeving daar in Taroudannt willen weten om me te kunnen inleven... Een voorproefje van een stukje van het gedicht:

    Taroudannt

    Noord-Afrika, zon hoog, zon brandt.
    De meisjes dromen op het dakterras:
    siësta in Taroudannt.


    ... aan de rest wordt nog gewerkt (tussendoor evenwel, want op school wordt er natuurlijk ook nog gewerkt!).

    Groetjes
    Ericskeuh

  • 08 Februari 2007 - 15:52

    VW:

    Marina, je hebt gelijk. Sommige muren zij aan een opknapbeurt toe. Kwestie van presentatie.

  • 08 Februari 2007 - 15:54

    BD:

    Beste Murat, ik ben ook jaloers.

  • 08 Februari 2007 - 15:57

    Rydy:

    Eline & Annelies , hoe krijgen jullie die smiles ertussen ??

  • 08 Februari 2007 - 16:28

    Guy Beckx:

    Dag Caroline, Ria en vriendinnen.
    Ben ondertussen verslaafd geraakt aan deze soap (heeft wat weg van Familie maar blijkbaar ook een beetje van Thuis): leuke verslagen (wie offert zich op, Caroline?)en amusante reacties. Dat jullie daar de tijd van jullie leven meemaken, is duidelijk. Van Caroline wist ik dat ze een avonturierster is, maar Ria verbaast me eens te meer. Maar ja, ze was dan ook heel goed voorbereid (de AS Adventure heeft gouden zaken gedaan!).
    Veel liefs. Directeur Benny zal mijn kussen overbrengen.

  • 08 Februari 2007 - 17:17

    Mama Talissa:

    Hey Talissa en Fien en alle andere reizigers. Fijn om te zien dat jullie het daar zo goed hebben. Ik wist niet dat gij zo goed kon schilderen! Iedereen trouwens. Prachtig die muur!Da kapke gaat ge hier toch nog wel eens aandoen zeker! Blijf maar goed goed afdingen als ge nog iets gaat kopen, ge hebt het van geen vreemden (bommi)!
    Maak er nog prachtige dagen van en geniet ervan!
    Wij missen jullie hier en Yannick mist zijn Fien heel hard! Dikke kussen en knuffels mama xxx

  • 08 Februari 2007 - 17:38

    Dirk:

    Aha mama, ik dacht dat de veertien dagen al voorbij waren. Maar nu moet ik nog een week en half alleen slapen. Mijn pc is kapot. Er scheelt iets met de software van internet. Maar maak je geen zorgen, we kunnen deze side nog steeds volgen via Emmi en Joris hunne pc en op het werk. Dus ik zal zeker niets missen van je avontuur.

    Dikke kus van papa en de rest.
    DT

  • 08 Februari 2007 - 18:17

    Vake&moeke Jessica:

    alle dagen zijn we benieuwd naar jullie avonturen, zijn ook aale dagen nieuwsgierig naar nieuwe foto's, sorry we missen U reeds van af de eerste dagen en tellen dan ook af. Maar niettemin amuseer U maar en geniet van de zon, ik zou willen dat ik daar was met de fruitbarak, binnenkort misschien wie weet. Als je terug komt vergeet dan niet de zon mee te brengen.Daaag tot weldra

  • 08 Februari 2007 - 18:20

    Vake&moeke Jessica:

    moeke vind dat ik vergeten ben U dikke kusjes te sturen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2007

En de zwaluwen keerden weer ...

15 Februari 2007

Vrijdag, couscousdag

14 Februari 2007

Zonder woorden ...

13 Februari 2007

De boog hoeft niet altijd gespannen te staan ...

11 Februari 2007

Amandelbloesems, kamelen en Fien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 34254

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: