Amandelbloesems, kamelen en Fien - Reisverslag uit Rabat, Marokko van huiszwaluw - WaarBenJij.nu Amandelbloesems, kamelen en Fien - Reisverslag uit Rabat, Marokko van huiszwaluw - WaarBenJij.nu

Amandelbloesems, kamelen en Fien

Door: Webmaster

11 Februari 2007 | Marokko, Rabat

Ons weekendje zit erop, we zijn weer thuis.
We hebben genoten van een prachtige tocht door de Hoge Atlas: diepe valleien met olijfbomen, amandelbomen in bloei en argania's, fantastische vergezichten, groene oases,... In Immouzer mochten we onze slaapzakken uitrollen in de Marokkaanse zaal, gezellig, maar koud! Na het middageten (frietjes met brochettes) werden de tapijten op het dakterras gelegd en konden de zonnekloppers zich laten insmeren met argania-olie om te bakken en te braden. De anderen maakten een wandeling door de prachtige vallei met een plaatselijke gids op sloefkes aan het tempo van een berggeit. Aan de waterval nam een waaghals een sprong van 25m in het ijskoude water en waren wij weer wat dirhams armer ...
's Avonds bleken wij de enige gasten te zijn in het hotel en moesten we onszelf animeren met spel, zang en lokale tv. Vroeg in bed dus, en dat op een zaterdagavond!!! Man, man, man, wat een miserie...
Deze morgen waren we allen zo vrolijk, zo vrolijk waren we nooit... de hele rit naar Agadir hebben we gezongen. Aan de kasbah ontmoetten we de directeur met 2 reiszakken vol verrassingen (we weten nog altijd niet wat er in zit ...)En dan, eindelijk, een grote gele M ... mmmmhh Mcdonalds! Het ritje op de kamelen was voor Fien en Carmen een ware nachtmerrie. Ze vonden die lange, dikke, roze tong, de schuimende bek en de kamelengeluiden maar vies. Voor de anderen was de waggelende tocht te kort.
Bij onze thuiskomst in Taroudannt wachtte Fien een verrassingsfeestje voor haar 19de verjaardag. (zie foto's) En daar gaan we vanavond nog mee door, tot in de late uurtjes???
Groetjes en tot een volgende keer.

• 11 Februari 2007 - 20:28

Jan:

De foto's staan er precies niet op... We zullen het met onze verbeelding moeten doen, maar dat lukt wel met dat mooie verhaal.
    Groetjes.

• 11 Februari 2007 - 21:58

Eline:

Aller liefste mama van de hele wereld mis u heeeeel fel!!!!!Ga blij zijn alsk u terug zie maar tis nimeer lang eh.....Kheb het hier echt goed en klust bijna alles van het eten:dHet weer is hier heel goed begin echt al bruin te zien....wie weet herkent ge me nimeer :d hahaha jawel uw lineke zult ge wel herkenne eh!!!!Kga u in de week is belle eh!!!!Mis u en hou van u!!!!!Groetjes aan iedereen eh!!!Super dikke Zoen van uw kinneke Eline

ps. zeg maar tege Eefje da ik vandaag mc donalsd gegete heb dus da ze nimeer moet probere me jaloers te make :d

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 12 Februari 2007 - 10:38

Frederickx Peter:

wij zitte hie in de regen zunne groetjes van uw mama em ma( hebben jullie ook een webcam)

• 12 Februari 2007 - 13:11

Odra En Cindy:

Hallo,
    we zijn heel vrolijk want we hebben een halve fles wijn uit en het is nog maar twee uur. Ik heb uwe stoemp opgegeten (zonder spek) en het was heel lekker. Odra is nog niet in die drankgelegenheid geraakt, misschien een volgende keer. Aan de foto´s te zien is het daar heel goed weer; ziet dat de leerlingen nog wat werken in plaats van te zonnebaden.

En nu gaat Odra er nog ene drinken, want ik moet nog lesgeven.

Tot een volgende keer, amuseert u nog en de groetjes aan iedereen, daaaaaaaag.

• 12 Februari 2007 - 20:10

Mama Jessica:

een mooi avontuur geweest.Ik vind het wel jammer dat er niets gezegd word over jessica haar kwetsuren.Hadden gehoopt langs deze weg meer te weten te komen want heel wat bezorgde familieleden volgen jullie avonturen.Het is geen prettig nieuws maar als er iets gebeurd is hebben we toch het recht om dit allemaal te weten .Jessica verzorg u nog goed en hou me aub op de hoogte.Koppeke omhoog en probeer er nog het beste van te maken.Veel liefs van ons allemaal.Xje

• 12 Februari 2007 - 20:31

Rudy:

Meisjes Odra en Cindy,
    Een beetje fatsoenlijk hé want deze site kan over gans de wereld gelezen worden.
    Maar ja, we kunnen de situatie begrijpen! Je niet kunnen uitleven met de leerlingen doet je grijpen naar de fles; normale reaktie zou ik zeggen - geniet ervan!

• 12 Februari 2007 - 22:03

Emmi:

Hallo iedereen en mama

Ik hoop dat jullie uitstapje fijn is geweest, maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan.

Aan de foto's te zien hebben jullie het toch naar jullie zin gehad.
    (Ik hoop dat het probleem met te weinig geheugenkaarten is opgelost geraakt)

Aja nog iets, Fien een gelukkige verjaardag! Ik ben misschien wat laat, maar het gedacht telt hé. Ik hoop dat ze je ginder eens goed verwend hebben. En ik denk dat dit een verjaardag is geweest die je nooit meer zult vergeten. En nogmaals een dikke proficiat!

Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar wat de directeur allemaal in zijn valiezen heeft steken. Ik heb op de side al iets kunnen lezen van t-shirts, maar volgens mij zit er nog vele meer in die valiezen.

We zijn ondertussen al maandag dus geniet nog volop van jullie laatste dagen. En zie dat jullie mooi op de camera staan van ROB tv hé. En verwen die mensen maar goed want je weet nooit wat ze anders gaan uitzenden.

Vele groeten aan iedereen die nu ginder is. En mama een dubbel dikke knuffel!!!
    Emmi

• 13 Februari 2007 - 08:26

Frieda Vandersmissen:

Dag allemaal,
    Blijkbaar valt de hele trip voor iedereen goed mee. Het is een prachtige en unieke beleving, geniet er maar van want het gaat snel voorbij.
    Zo te zien en te lezen is de directeur en de cameraploeg goed toegekomen. Hij heeft de T-shirts blijkbaar goed in zijn valies gekregen, ik had ze in zakjes verpakt, want anders was het strijkwerk van Annouk Vanolst en de lln van 4 VV tevergeefs geweest. Hopelijk vallen ze bij de kinderen in de smaak.
    Nog een prettig verblijf en behouden thuiskomst.

• 13 Februari 2007 - 18:46

BB En GJ:

Hallo iedereen,

Zo te zien en te horen stellen jullie het daar allemaal opperbest. Geniet van deze mooie tijd want voor je het weet is het zo weer om.

Aan jullie muurschilderingen te zien is het net of de PK afdeling op uitstap is, petje af!

Leg de directeur maar eens extra in de watjes, hij kan het gebruiken.

En.....vergeet vooral het zonnetje niet mee te brengen bij jullie thuiskomst!

Groetjes XXXX

• 13 Februari 2007 - 19:32

Rachid :

une fleur rouge ouverte chaque jour donne la joie est la sourir donne la vie une soleil se live chaque jour pour donné la force a ce monde la paix si bouworde.
    dank je wel

• 13 Februari 2007 - 20:25

Christophe:

Fien gelukkige verjaardag he xxx. mensen nog een paar dagen en gelle zijt trug, het aftellen kan beginnen. allees kzie ulle binnekort trug en ammuseer ulle nog he ;)