Verliefd op Marokko en ... - Reisverslag uit Rabat, Marokko van huiszwaluw - WaarBenJij.nu Verliefd op Marokko en ... - Reisverslag uit Rabat, Marokko van huiszwaluw - WaarBenJij.nu

Verliefd op Marokko en ...

Door: Webmaster

05 Februari 2007 | Marokko, Rabat

Gisteren (maandag) zijn we dus begonnen aan onze stage, want daarvoor zijn we tenslotte naar hier gekomen, nietwaar! Met ons busje volgeladen met babyspulletjes (gekocht in de plaatselijke souk), spelletjes en snoepjes vertrokken we vol goede moed en met veel enthousiasme naar het weeshuis Lalla Amina (is de naam van de princes). Daar kregen we een korte rondleiding. Er is een baby-afdeling waar momenteel zo'n 15 baby's (tussen enkele dagen en 18 maanden) verzorgd worden. Verder zijn er 4 leefgroepen waar jongens (van 8 tot 13 jaar, geen meisjes) opgevangen worden door telkens twee mama's. Eline, Annelies en Fien bleven bij de schreiende boelekes ...Eline werd meteen verliefd en wil er eentje adopteren en zelfs ons Fien zag zo'n klein Marokkaantje wel zitten! Carmen, Jessica, Lincy en Talissa probeerden ijverig de hyperactieve jongens te animeren, maar dat was eigenlijk niet nodig, want ze werden zelf ge(re)animeerd. Het was een zware eerste werkdag ...
's Avonds was het grote ambiance in ons "gezinnetje", dat trouwens iedere avond groter wordt. Met djembé's, tamtams, tamboerijnen en handgeklap werden we ondergedompeld in de Noord-Afrikaanse muziek ... en daar hoort uiteraard buikdans bij. De thee bracht ons in hogere sferen ...(bij gebrek aan kamelenbloed) en de nacht was kort.
Vandaag hebben we onze artistieke kant mogen tonen in een nieuw kinderdagverblijf. Hopelijk brengen we onze school niet in verlegenheid, maar wij zijn in ieder geval fier op onszelf! (zie foto's)
Mevr. Spaepen kon het niet laten ons de plaatselijke Danonefabriek door te sleuren, da's dan weer een bedrijfsbezoek uitgespaard in België.
Nu zijn we er mee weg, want de waterpijp staat te wachten en dat willen we niet missen.
Veel liefs van de huiszwaluwen uit het zonnige zuiden!

• 06 Februari 2007 - 20:15

Odra:

Jullie komen toch nog terug hé want ik zit hier alleen te koekeloeren in de sneeuw!

• 06 Februari 2007 - 20:33

(BK)Linda:

mooi die muurschildering, ik vind toch dat je ziet dat Fien nog les van mij gehad heeft.... dit was maar een grapje hoor want't is duidelijk dat het daar allemaal echte artiesten zijn.
    groetjes daar en denk maar af en toe aan ons. Hier is 't aan 't sneeuwen !

• 06 Februari 2007 - 20:40

Rudi:

Annelies,

Ik heb vernomen dat ze daar aan "besnijdenissen" doen. Ik weet niet goed wat dat betekend, maar ik zie je toch het liefst terugkeren zoals ge waart...!
    Een bezorgde goede vriend.

• 06 Februari 2007 - 20:43

M. HOmbroukx:

Pakken sneeuw vallen hier uit de lucht!
    Groetjes!

• 06 Februari 2007 - 21:24

Murat:

Hoi hoi,

Ik heb iedereen zien werken op de foto's behalve Ria :-). Ria moet jij niet helpen? SIESTA !!!
    Leuke foto's, ik zie dat het heel fijn is daar...
    groetjes aan iedereen
    Murat

• 06 Februari 2007 - 21:37

Jan:

ontroerend te zien hoe jullie daar al ingeburgerd lijken (pink even een traan weg). Kwam vanavond onder de troep naar huis: sneeuwwater.... Mijn Indische stagiair is gelukkig dat hij voor het eerst sneeuw ziet.

• 06 Februari 2007 - 22:18

Fien En Carmen:

Marokko is lekker zonnig en warm!!

hoe is het in de sneeuw?

wij misse onze schatjes !!!

• 07 Februari 2007 - 08:12

Linda Dewaelheyns:

Hallo huiszwaluuwtjes, Jullie mogen terecht fier zijn op jullie project!
    De foto's zijn prachtig , de thuisblijvers hebben ongelijk.
    Linda

• 07 Februari 2007 - 09:58

Annemie Wollants:

Hoi daar ! We zien hier allemaal blauw van de kou en groen van jaloezie, breng ajb de zon mee naar België want de ijstijden zijn aangebroken ! Nog veel fun en feelgood-momenten !

• 07 Februari 2007 - 09:58

Nini:

Geweldig dames, ik denk dat de kinderen dolgelukkig zijn met zo'n leuke kleurrijke gevel,nog veel plezier!!!groeten hier vanuit het ondergesneeuwde Wellen

• 07 Februari 2007 - 10:26

Carla:

Eline en de rest,
    Ik wist niet dat je kon schilderen Eline,dat moogt ge straks hier ook eens doen hé.
    Moeke

• 07 Februari 2007 - 14:22

Frieda Van Den Bergh:

Ik zie alleen maar blije gezichten. Het is helemaal niet erg als de muurschilderingen niet af geraken. Er zijn in KTA2 een heleboel kandidaten die volgend jaar willen verder schilderen. Heeft Ria voor jullie koekjes gebakken?
    Besneeuwde maar toch zonnige groetjes

• 07 Februari 2007 - 15:37

Pieter:

wie zijn jullie schatjes ben je mij niet vergeten

• 07 Februari 2007 - 18:05

Elien(5bk):

Heeey!
    Suuperschattige foto Talissa met dat meisje!
    en ook mooie muren, jullie mogen mijn kamer ook eens komen verven ^^ .
    Nog véééél plezier daar allemaaal!!!!!!.

• 07 Februari 2007 - 18:30

Mama Van Jessica:

proficiat meisjes.Jullie zijn goed bezig laat maar eens zien wat jullie allemaal kunnen.jullie zijn één voor één prachtig.nog veel werkgenoten plezier natuurlijk.jessica ik ben super fier op u.lieve groetjes van ons allemaal.xxx

• 07 Februari 2007 - 18:55

Tantekathy:

Dag Talissa en Fien en alle andere dappere meiden,ik ben SUPER fier op jullie!!! En jullie schilderen verdorie ook nog goed!!! Een ontroerde tante.

• 07 Februari 2007 - 18:58

Magda Minnart:

Het ziet er daar allemaal leuk uit. Ben overtuigd dat jullie daar geweldig werk verrichten, maar foei Ria, blijf van die koekjes. "God ziet u" en wij ook!!!!

• 12 Februari 2007 - 17:17

Marianne:

Dikke proficiat wat jullie daar allemaal presteren, geniet ervan en nen dikke kus aan ons annelieske van de ganse familie

• 13 Februari 2007 - 11:18

Rachid:

bonjour a toutes les membres de se site es a tous les voulantaires de bouworde.chaque jours en trouve que les voulantaires donne une belle image au belgie merci pour tous que vous faite .
    dank je wel
    alstublieft