Joepie, we zijn er! - Reisverslag uit Rabat, Marokko van huiszwaluw - WaarBenJij.nu Joepie, we zijn er! - Reisverslag uit Rabat, Marokko van huiszwaluw - WaarBenJij.nu

Joepie, we zijn er!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2007 | Marokko, Rabat

Half drie zaterdagnamiddag - Zaventem: start van ons grote Marokko-avontuur.
Het afscheid was voor sommigen heel emotioneel en het was besmettelijk!!!
Tijdens de controle van de handbagage belandde de shampoo en de bodylotion van Annelies in de vuilnisbak, ondanks alle waarschuwingen ...wie niet horen wil, moet voelen ...
Op enkele turbulenties na verliep de vlucht rustig. Op de luchthaven van Agadir werd Eline direct geconfronteerd met de communicatieproblemen ... ("Mevrouw, ik versta er echt niks van!"). We werden er opgewacht door Hlimou en de gouverneur, die moest weten wat KTA2 in Allahsnaam betekende. Het bouwordebusje bracht ons tot in Taroudannt. We hadden onderweg al duidelijk laten blijken dat we grand faim hadden, dus konden we onmiddellijk aan tafel voor een heerlijke rijstschotel (en we kregen een lepel!). Het vrouwenvertrek waar we met zijn allen slapen werd omgetoverd tot een tienerkamer (zwijnenstal volgens Ria en Caroline; zie foto). 'sMorgens rond 5 uur weerklonk de oproep tot gebed, maar de meesten waren toch nog in dromenland en het kon ons niet echt deren. Na een heerlijk ontbijt (volgens Eline het beste brood ooit) hebben we de rest van de dag doorgebracht als echte toeristen: wat rondkuieren in de stad, samen met Moustafa en Tarik, met de paardenkoets naar de berbermarkt, bezoek aan de souk en de leerlooierij, siesta op ons dakterras in de zon (rode neuzen zijn hiervan het gevolg). De maaltijden zijn hier echt superlekker en gezond (heel veel groenten en fruit, lekkere kip, heerlijke tomatensalade, pannenkoekjes,geen HACCP ...)
Vanavond wacht ons nog een folkloristische verrassing en morgen gaan we het weeshuis en het kinderdagverblijf verkennen en materiaal kopen om aan het werk te gaan.
We hebben voorlopig nog geen behoefte aan een borstbol ...
Lieve groetjes en dikke knuffels
van ons allemaal.

  • 04 Februari 2007 - 19:19

    Talissa:

    het is hier heel fijn
    en waaaarm
    IK MIS NICK

    groetjes
    kus

  • 04 Februari 2007 - 19:51

    Emmi Theys:

    Hallo aan iedereen ginder in Marokko. Ik heb een klein verzoekje voor jullie en dat is om af en toe mijn mama (Ria) ook eens op de foto te krijgen en te posten.

    Ik wens jullie allemaal veel plezier ginder, werk goed maar ontstpan af en toe ook een beetje. En zie dat jullie allemaal heel thuis komen (en breng vooral mijn mama heel mee terug)

    Geniet ervan!
    Saluutjes

  • 04 Februari 2007 - 20:04

    Caroline:

    daar wordt voor gezorgd Emmi!!!
    Ik zal haar af en toe ook eens knuffelen ...

  • 04 Februari 2007 - 20:13

    Jan:

    Fijn te zien dat jullie het zo goed stellen. Allemaal blije gezichten...
    Bedankt voor het telefoontje daarstraks, ik had anders de foto's waarschijnlijk niet gevonden. Mooie streek daar precies. Ik had ook niet verwacht dat jullie zo snel zouden kunnen posten op de site.
    Ik kijk al uit naar de volgende lichting.
    Groetjes,
    Jan

  • 04 Februari 2007 - 20:36

    Chris:

    Groeten hier vanuit het oh zo zonnige en warme belgië

    veel amusement en plezier daar;)
    maar denk maar hoe fijn het zou geweest zijn moest ik erbij zijn:d

    xxx

  • 04 Februari 2007 - 22:31

    M. Hombroukx:

    Ben benieuwd naar het volgende verslag!
    Groeten!

  • 05 Februari 2007 - 08:39

    Benny Madalijns:


    Hi dames,
    kleine cultuurschok niet...?
    Weet dat stages als deze weer een volgende stap zijn naar volwassenheid en een 'echt' leven nà het KTA2. Tot binnenkort en alvast veel arbeidsvreugde SAMEN met de plaatselijke bevolking!

  • 05 Februari 2007 - 08:46

    Betty & Eric:

    Vanuit een bibberend Diest (deze morgen lag het landschap er wit bij van 'de vries') met plezier de foto's bekeken en het mooie verslag van jullie eerste dag gelezen. Betty was er 'e bikke gedoin van' dat ze geen afscheid had kunnen nemen van Ria en wenst haar (en alle medereizigsters) met deze een prettig verblijf en veel werkgenot... en voor mij (Eric) 'the same'... en vele ( )s natuurlijk.

    Groetjes
    Eric

  • 05 Februari 2007 - 09:51

    Guy Beckx:

    Leuk verslagje en vooral een optimistische start: de foto's tonen blije en enthousiaste gezichten, zelfs Ria in haar knusse kamertje lijkt zich aardig te schikken.
    Als 't maar blijft duren!
    Lief van jullie van ons snel feedback te geven, we rekenen erop!
    Stel het wel en geef er een lap op.
    Couscousgroetjes aan jullie allen!

  • 05 Februari 2007 - 09:57

    Odra:

    Gewoonweg schitterend! Geniet er volop van. Die 2 weken gaan de rest van je leven in je herinneringen blijven rondzweven.

  • 05 Februari 2007 - 10:34

    Nicole Peeters:

    Ik zie dat jullie je niet vervelen.
    Is het mogelijk om vijf kleine cadeautjes mee te brengen voor de leerkrachten die geholpen hebben tijdens de spagettiavond voor een bedrag van 15€ in totaal.
    Bedankt.
    Ik ben jaloers op het mooie weer, want ik zie jullie daar rondlopen in je zomertenue. Als ik gepensioneerd ben ga ik ook mee, hahaha

  • 05 Februari 2007 - 14:39

    Benny Madalijns:

    Dames

    de T shirts voor de weeskinderen zijn 'in de maak' 'ons' BK Linda en 'ons' Pubby Chris zijn druk in de weer met de leerlingen voor het ontwerp van een zeefdruk!
    Ik zal ze uiteindelijk moeten meesleuren...zet dus maar een goei pint 'kamelenbloed' klaar...tot dan!

    Veel liefs van 'den directeur'

  • 05 Februari 2007 - 16:08

    Elien !!!:

    Leuke foto's & verslag !
    ik wacht al op een vervolg!!! . Vééééél plezier nog daar.
    en talissa kmis u aaaal.

  • 05 Februari 2007 - 16:49

    Lucienne Huybrechts:

    Ook al ben ik met pensioen, toch ben ik heel fier om te zien met wat een enthousiasme de leerlingen de dag vandaag zich inzetten voor de anderen.
    Proficiat en geniet er maar volop van.

  • 05 Februari 2007 - 17:16

    Kristin:

    Tot verslag, meer van dat!
    Lincy en Carmen, ik heb op de foto's gezien dat het absoluut geen probleem gaat zijn om 'babouches' te vinden. Afdingen hé...
    En genieten, ik zie dat het onvergetelijk wordt.
    Liefs voor iedereen

  • 05 Februari 2007 - 17:54

    Dirk Theys:

    Amaai, da's toch wel moeilijk elf de was doen. Ik ha een zwrte wa

  • 05 Februari 2007 - 18:02

    Dirk Theys:

    Opnieuw Stafke heeft prongeluk op de toetsen geduwd.

    Beste mams, bedankt voor de 3 kussen via de telefoon.

    Stafke is de laatste 2 dagen al heel zenuwachtig, zit altijd op het bureau aangezien wij deze side geen second uit het oog verliezen en stafke dus ook niet. Nicky is zoals altijd de rust zelf. Joris volop aan het studeren voor zijn laatste examen, zijn stress begint te komen.

    Ik wacht al vol ongeduld op de volgende foto's en nieuwtjes.

    Snap niets van bericht gsm.

    Dikke kus
    DT

  • 05 Februari 2007 - 18:15

    Louis L.:

    Caroline, met de hulp van je mama heb ik jullie gevonden. Ik zie op de foto's dat jullie het daar goed stellen.Wel doe zo voort.
    Groetjes. Louis.

  • 05 Februari 2007 - 20:01

    Gerda Van Noten:

    Fantastisch dat we jullie avontuur op de voet kunnen volgen.Ik kijk al uit naar het vervolg!Groetjes uit het mistige België.

  • 06 Februari 2007 - 14:01

    (BK)Linda:

    hallokes, plezant om te lezen en mooie foto's om te zien - ik ben stikjaloers op jullie allemaal, zo een ervaring is echt wel bijzonder, profiteer ervan. Chris en ik gaan van hieruit ons best doen om ook ons steentje bij te dragen en te zorgen dat jullie kindjes daar een mooi KTA2-T-shirtje zullen hebben als souvenir.

    vele groetjes,
    Linda

  • 06 Februari 2007 - 15:48

    Emmi:

    Hallo iedereen en mama

    (Aan mama) Hier thuis is alles goed. Kom net van de kapper. Oma heeft Worstelstomp gemaakt voor ons en donderdag maakt ze rodekool voor ons. Goed hé!
    Woensdag (morgen dus) ga ik met Annelore winkelen. Ik moet wel aangezien mijn winkel partner ergens in Marokko zit.

    (Aan iedereen) Klein vraagje, is er tussen jullie en mij een tijdserschil? Volgens mij staan wij in België een uur voor op jullie maar ik ben er niet zeker van, vandaar de vraag.

    Allé aan iedereen nog veel plezier. Geniet van de zon want hier heeft ze zich verstopt.

    Vele groetjes
    Emmi


  • 06 Februari 2007 - 15:58

    Dirk Theys:

    Hallo Mams,worst voor bij de stomp , hoelang moeten die bakken? Emmi wil geen rode kool bij de wortelstomp, dat is wel lekker he? Uwen man. Daag.

  • 06 Februari 2007 - 16:44

    Els:

    Khoop dat het er fijn is, en doet dat goed daar!

    xx. talissa, fientje kmis jullie! groetjes aan de rest.

  • 06 Februari 2007 - 18:25

    Nini:

    Geniet van deze geweldige ervaring, een prachtig landschap en een markt met allerlei 'kleurrijke koopjes' zo te zien. Het is fijn om jullie ervaringen mee te beleven!!! En Ria heb je al kunnen gebruik maken van je intensieve voorbereiding 'je weet wel'hé??? kusjes Nini

  • 06 Februari 2007 - 18:29

    Ankie Frederickx:

    Hallo marokkaantjes van KTA2! Alles OK daar? Ik denk van wel want blijkbaar hebben jullie niet veel tijd om berichten en foto's op deze site te plaatsen. Toch kijk ik regelmatig zodat ik op de hoogte blijf van jullie avontuur. Geniet alvast van het zonnetje want (Caroline) hier in Herselt is het lichtjes aan het sneeuwen...
    Hoe is het eigenlijk met de GSM, werkt hij al ondertussen?

    Groetjes

    Ankie

  • 06 Februari 2007 - 18:50

    Marina:

    leuk...heel leuk allemaal!!!super leuk...
    !zucht!was ik maar...niet thuisgebleven!

  • 07 Februari 2007 - 07:01

    'Pubby 'chris:

    Gewoonweg schitterend die hele ervaring!
    Morgen drukken we de sjirtjes met jullie KTA2-hondje er op met alle mooie beelden die we nu gezien hebben in ons hoofd,dus...We zetten de verwarming hoger, doen gepaste kleding aan en ....zo zijn we ook een beetje bij jullie ginder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2007

En de zwaluwen keerden weer ...

15 Februari 2007

Vrijdag, couscousdag

14 Februari 2007

Zonder woorden ...

13 Februari 2007

De boog hoeft niet altijd gespannen te staan ...

11 Februari 2007

Amandelbloesems, kamelen en Fien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 34256

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: